واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

۴ نفر در پی گاز گرفتگی طی بهمن ماه در خراسان رضوی فوت کردند | ۵۹ نفر نیز دچار مسمومیت گاز شدند

  • کد خبر: ۲۱۳۰۱۴
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
۴ نفر در پی گاز گرفتگی طی بهمن ماه در خراسان رضوی فوت کردند | ۵۹ نفر نیز دچار مسمومیت گاز شدند
رئیس اورژانس مشهد گفت: امدادگران در محل بروز حادثه ۵۹‌نفر از مصدومانی را که دچار علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بودند درمان کردند و ۳۸ نفر از مسمومانی را که نیاز فوری به خدمات پزشکی داشتند، به مراکز درمانی رساندند.

جلائیان| شهرآرانیوز با اینکه سرمای امسال مانند سال گذشته استخوان‌سوز نبود، اما باز هم قاتل خاموش از سردی هوای بهمن‌ماه سوءاستفاده کرد تا بی‌صدا وارد تعدادی از خانه‌ها شود. این قاتل خاموش تنها در بهمن‌ماه، ده‌ها نفر را تا یک قدمی مرگ کشاند و جان چهار نفر را نیز گرفت.

رئیس اورژانس مشهد درباره مأموریت‌های مرتبط با گازگرفتگی بیان کرد: در شانزده شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تنها در بهمن‌ماه اورژانس ۸۵‌بار عازم عملیات‌های امداد و نجات مربوط با گازگرفتگی شد.

علی یزدانی افزود: امدادگران در محل بروز حادثه ۵۹‌نفر از مصدومانی را که دچار علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بودند درمان کردند و ۳۸ نفر از مسمومانی را که نیاز فوری به خدمات پزشکی داشتند، به مراکز درمانی رساندند. متأسفانه در این میان چهار نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: مأموریت‌های بهمن‌ماه اورژانس مشهد درباره نجات مصدومان گازگرفتگی نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته ۲۰‌درصد افزایش داشته است.

از گازگرفتگی تا انفجار

هرچند گازگرفتگی گاهی به دلیل نصب اشتباهی وسایل گرماسوز یا آب‌گرم‌کن‌ها رخ می‌دهد، اما همیشه حادثه ناشی از نصب ناقص این دستگاه‌ها نتیجه‌اش گازگرفتگی نیست و گاهی حوادثی همچون آتش‌سوزی و انفجار به همراه دارد، موضوعی که دیروز نیز حادثه‌ای در مشهد رقم زد.

مدیر منطقه ۲ عملیات آتش‌نشانی مشهد درباره این حادثه گفت: نشت گاز شهری از قسمت اتصالات یک بخاری گازی، منجر به وقوع انفجار و تخریب بخشی از طبقه اول یک ساختمان مسکونی شد. در پی این حادثه یک مرد میان‌سال دچار جراحت شده بود که تحویل نیرو‌های اورژانس شد و به خودرو‌های پارک شده درون کوچه مقابل این منزل نیز آسیب وارد شد.

آتشپاد دوم حسن نجمی هشدار داد که اتصال دو سر شیلنگ به وسیله گازسوز باید با بست فلزی محکم شود. همچنین شیلنگ گاز در معرض شعله و حرارت نباشد. در بررسی برخی حوادث شاهد این بوده‌ایم که از ابزار نامناسب به‌عنوان بست استفاده شده بود که این امر پس از گذشت مدت زمانی سبب سست‌شدن و رهاشدن سر شیلنگ، نشت گاز و بروز حادثه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->